2008年8月10日 星期日

點解我教波要收錢,因為我要靠我的一雙手


香港從來都無人私人教籃球的,或者絕少,原因同教練能力、籃球本身係一種隊制項目,仲有籃球的街頭文化有關。

我開始私人教籃球的時候,我就諗點解教琴可以收$300一個鐘,教籃球一個教十幾個,卻只可以收更少﹖我又想起游水同網球私人教都收$300 一個鐘,籃球點解無巿場﹖仲有,就算中五學生幫人幫習,都收$150 一個鐘,籃球教練就係一個 cheap 到爆的行業。

今日在世界上有什麼是有價錢,其實並唔係關係你付出多少,又或有多少能力,而是你的關係,你的人脈。

如果我唔選擇埋堆,而我又唔係出身上流社會,咁樣我就會搵唔到食。如果我住屋村,識唔到d國際學校的家長,又唔同體育總會搞關係,就算我打港隊、又或者拿哂獎,都唔會有人俾我教波。

這就是第三世界國家的情況,緬甸的孩子不緊張讀書的,因為他們要找工作是靠關係,而不是能力。

昨日去朋友的女兒的生日會,看見有一些會所的單張,私人教波,乒乓球、羽毛球收 $500 一小時。

教籃球我收$300,好多電郵話我係一個唔好的教練,點解教波要收咁多錢。

我都唔知點答佢,唔通話俾佢知,我都要開飯,我都要交租﹖就算我話俾佢聽,佢只會覺得我係一個差的教練,因為我收錢,而且在他們心中覺得我收得好貴。

一個 speed cam $7500.-
一套 Xp professional $1480.- (用來set web drive)
一部手提電腦 用來即時 play 番d片俾學生睇 要 $6000.-

還有許多的器材,紀念品,書籍,其實都真係認真唔少野。

每次我安排訓練都要去訂場,要花時間諗教案,重溫學生的檔案,整理攝錄後的影片,遂一條片睇,上載電腦,還有答客戶的查詢,仲有那些花在背後設計訓練計劃的心思,當有唔懂得的東西又要找資料去解決,上網維護和建立電腦系統,全部都要精力。

有人以為教波好容易,一個小時收$300.- 陪下客人打波就賺到。

I am sorry, 你並不知道我背後的付出和努力有多少。

而今天,我相信我可以告訴你一件事實:唔靠關係都可以搵到食,不過係食多食少咁解,但係我開心我能夠做一個正直好人,靠自己一雙手。

沒有留言: